lunes, 7 de mayo de 2012

Seminari d'en Bernadí.

Vaig trobar molt interessant el seminari d’en Bernadí i l’explicació que ens va fer del seu centre, ja que explicant les característiques d’aquest i la metodologia que feia servir, ens feia reflexionar.

En cap moment ens deia que era el millor, sinó que segons el material, la metodologia, etc. que féssim servir ens donaria un resultat o un altre en cada nin i nina. El mestre s’ha d’adaptar al nin o nina perquè aquest aprengui, hem de facilitar el màxim possible l’aprenentatge dels nostres nins i nines.

També, em va fer reflexionar sobre l’ús que poden donar al llibre: si fer-ho servir com a guia o seguir-lo estrictament. I, ens va parlar de les avantatges que té usar les noves tecnologies: com els ordinadors i les PDI de forma adequada per l’aprenentatge dels nins i nines, ja que aquestes eines es poden adaptar als ritmes d’aprenentatge, són més motivadors, interactuen amb l’alumne, etc..

Amb tot això, després de classe vaig partir cap a Son Espases, on na Bàrbara Florit i jo, donam reforç a una nina de quart curs de Primària.

En arribar la nina havia començat a fer els deures amb l’ajuda del seu ordinador. Cal explicar, abans de tot, que aquesta nina té una mobilitat molt reduïda, que sols li permet moure els dits de les mans per a utilitzar el ratolí tàctil de l’ordinador.

Les principals dificultats que hi trobam són a la parla degut a la seva malaltia, la motricitat és molt lenta ja que tarda molt en escriure amb l’ordinador i el seu context és molt limitat ja que passa molt de temps a l’hospital.

Quan vàrem mirar l’agenda ens varem trobar els següents deures:

-       - Un comentari d’un text de tres pàgines on havia de contestar set preguntes.

Amb el grup de voluntàries ja havia llegit un pic la lectura i ens nosaltres va tardar una hora per a fer unes quatre preguntes, ja que cada pic que havia de cercar la resposta a una pregunta es perdia al text.

Creiem que s’hauria de limitar un poc la extensió de les compressions lectores, ja que amb textos molts llargs veim que és perd i no ho entén. Per llegir necessita molt més temps que altres nins i nines. A més, degut al seu context hi ha moltes lectures que no són gens adequades per a la finalitat en que aquestes estan pensades.

-       També, havia de fer una redacció explicant les avantatges i els inconvenients de: viure a la ciutat i tenir un animal de companyia.

Pensàrem que són dos temes que li queden un poc llunyans i que si el que és vol que sigui capaç d’argumentar a favor o en contra d’una cosa, ha de ser d’un tema del que tengui més informació.
 
Amb tot l’horabaixa li és molt costós acabar totes les feines a temps i realment, són poc significatives per a ella. Creiem que està molt poc adaptat, ja que ho podria fer tot però un poc més simplificat, no llevant continguts sinó un poc menys de dificultat. No sé si estic pel camí encertat, però no tenc cap altre idea. Què en penseu?

2 comentarios:

  1. Hola Marta
    M'ha sorprés una mica que li facin fer una feina que ella no té oportunitat de conèixer. Diriem que viu a Son Espases ella? Crec que li haurien de proposar activitats que ella tengués l'oportunitat de conèixer com per exemple: contar-nos la relació que té amb els i les infermeres.
    Aquests deures, qui els hi dona?

    ResponderEliminar
  2. Es pot dir que la nina viu a Son Espases, ja que passa moltes hores allà i els vespres hi dorm. És la mestra qui li dona les activitats. Se suposa que té una mestra de suport, i aquesta, sobretot, hauria de veure que les activitats no estan gens adaptades a la seva situació i que la quantitat de deures és una exageració, però bé, tot són maneres de fer... no puc opinar gaire més perquè quasi no conec la tasca que es realitza amb ella a l’escola...

    Salutacions i gràcies per la publicació!

    ResponderEliminar